Dialog med markedet i plan- og designkonkurranser

Markedsdialogen skal gi deg innsikt i hva som finnes på markedet, og hva som kan utvikles. En god markedsdialog forutsetter at du kommuniserer utfordringen til markedet på en tydelig måte.

Publisert: 23. Apr 2018, Sist endret: 02. nov 2018

Formål med dialogen

  • Få bedre informasjon om hva som finnes i markedet
  • Etablere en felles forståelse med leverandørmarkedet rundt hva slags mulige løsninger som kan utvikles
  • Gi leverandørmarkedet informasjon om utfordringer, behov og planer slik at potensielle leverandører kan forberede seg på den fremtidige konkurransen

Suksesskriterier

  • Bekreftelse på at løsningen ikke allerede finnes i markedet
  • Forbedret forståelse i markedet for oppdragsgivers behov
  • Gode innspill til hvordan utfordringen kan avgrenses

Aktiviteter

  • Invitere til dialog med markedet
  • Markedsføre konkurransen via bransjeforeninger, konferanser, nyhetsartikler, osv.
  • Ha dialog med markedet, for eksempel

Husk!

  • Å dokumentere funn og innspill fra dialogaktivitene
  • Å sikre at forretningshemmeligheter ikke blir avslørt
  • Å involvere bredt i markedsdialogen
  • Å avstemme innspill fra markedsdialogen med identifiserte behov

Deldette

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?
*