Fellesavtale for mobiltelefoner og nettbrett

Avtalen er gyldig fra 3. september 2018 og varer i to år med opsjon om forlengelse i inntil to år.

Publisert: 20. sep 2016, Sist endret: 28. Jan 2019

Om avtalen

Det er inngått rammeavtale med tre leverandører. Techstep Norway AS er innstilt som nummer 1, Dustin Norway AS er innstilt som nummer 2 og Atea AS er innstilt som nummer 3.

Avrop med estimert verdi inntil kr 100 000 ekskl. mva, skal gjøres direkte hos Techstep Norway AS. Avrop gjøres gjennom egen e-handelsportal eller ved å benytte leverandørens nettbutikk.

Gjennomføring av mini-konkurranser

Avrop med estimert verdi som er lik med eller over kr 100 000 ekskl. mva., skal gjennomføres ved mini-konkurranse mellom alle leverandører, hvor vinneren får leveransen. Mini-konkurranse gjennomføres gjennom konkurranse mellom alle 3 valgte leverandører på rammeavtalen.

Oppdragsgivere (bestillende virksomheter) med særlige behov for mobiltelefoner og nettbrett, tilhørende utstyr og tilhørende tjenester, og som ønsker forutsigbarhet i leveranser, kan gjennomføre en mini-konkurranse mellom alle leverandører, for alt kjøp av produkter for en periode på inntil 12 måneder ad gangen. Dette kan for eksempel være oppdragsgivere som ønsker å standardisere spesielle modeller og tilhørende utstyr som ikke inngår blant standardmodellene. En rekke oppdragsgivere vil også ha behov for å kjøpe mobiltelefoner og nettbrett levert med tjenester som betinger leveranse fra samme leverandør.

Oppdragsgiver er selv ansvarlig for gjennomføring av avrop/mini-konkurranser og skal selv definere virksomhetens behov, se Bilag 4 punkt 2.2 og 2.3.

Her finner du kontaktinformasjon hos leverandørene ved gjennomføring av mini-konkurranser til fellesavtalen for mobiltelefoner og nettbrett.

Last ned malen for minikonkurransegrunnlag ved avrop på Statlig fellesavtale for mobiltelefoner og nettbrett (docx)

Oppdragsgiverne kan velge innenfor følgende tildelingskriterier i mini-konkurransene:

  • Pris, herunder: 
    • Samlet pris på produkter
    • Samlet pris på tjenester 
  • Kvalitet, herunder:
    • Service og garanti
    • Bestilling og leveringstider
    • Avhending
    • Opsjon tilleggsutstyr og/eller tilleggstjenester

Vekting av tildelingskriterier i mini-konkurranser bestemmes av bestillende virksomhet.

Alle leverandører skal inviteres til konkurransen, og det skal gis en svarfrist på minimum 10 dager for å inngi tilbud.

Standardsortiment

Mobiltelefon og nettbrettModell
Enkel mobiltelefon (Uten active sync)Alcatel 10.66 Black
Standard Smarttelefon, AndroidHuawei Y6
Standard Smarttelefon, iOSApple iPhone SE 32GB, Space Grey
Avansert Smarttelefon, AndroidHuawei P Smart
Avansert Smarttelefon, iOSApple iPhone 6 32GB, Space Gray
Robust SmarttelefonSamsung Galaxy Xcover 4
Nettbrett, AndroidHuawei T3 10"
Nettbrett, iOSApple iPad 9.7" 2018 32GB Cell+WiFi Grå, 9.7" FHD retina-skjerm, 8MP/1.2MP Kamera, iOS 11

Avrop på avtalen

Oppdragsgiverne skal ved oppstart av fellesavtalen og i samarbeid med leverandøren utarbeide bestillingsrutiner som bidrar til kostnadseffektive leveranser.

Bestilling av produkter og tjenester omfattet av fellesavtalen skal skje elektronisk. For oppdragsgivere som av sikkerhetsmessige årsaker ikke kan benytte elektroniske bestillingsløsninger vil alternative bestillingsmetoder kunne aksepteres.

For oppdragsgivere som på implementeringstidspunktet ikke kan motta elektronisk varekatalog, skal leverandøren tilby oppdragsgiver en tilpasset nettbutikk.

Fellesavtalen

Vi har opprettet et Team for fellesavtalen i Microsoft Teams for lokale avtaleforvaltere. Fellesavtalen og informasjon kring avtalen vil legges ut på Teams.  For å få tilgang til teamet og for andre henvendelser kring avtalen, vennligst kontakt oss på  adrian.hoti@difi.no

Avtaleforvalter

Adrian Hoti
Adrian.Hoti@difi.no
+47 904 11 497

Avtaleansvarlig

Ken Patrick
E-post: ken.patrick@difi.no
Mob: +47 952 66 627

Deldette

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?
*