Fellesavtale for mobiltelefoner og nettbrett
Avtalen er gyldig fra 3. september 2018 og varer i to år med opsjon om forlengelse i inntil to år.
Om avtalen
- Ikrafttredelse: 03.09.2018
- Varighet: 2 år + 4x6 måneder
- Opsjon: Det er utløst opsjon på forlengelse av fellesavtalen med 6 måneder, altså til og med 03.09.2021
- Vi vil varsle virksomhetene i god tid i forveien dersom det ikke utløses opsjon
AVROP
Det er inngått rammeavtale med tre leverandører:
- Techstep Norway AS
- Dustin Norway AS
- Atea AS
Avrop med estimert verdi inntil kr 100 000 ekskl. mva, skal gjøres direkte hos Techstep Norway AS. Avrop gjøres gjennom egen e-handelsportal eller ved å benytte leverandørens nettbutikk.
Send e-post til oddmund.gustavsen@techstep.no for å få tilgang til nettbutikk, punch-out eller EHF katalog. Les mer her om hvordan bruke avtalene.
Gjennomføring av mini-konkurranser
Avrop med estimert verdi som er lik med eller over kr 100 000 ekskl. mva., skal gjennomføres ved mini-konkurranse mellom alle leverandører, hvor vinneren får leveransen. Mini-konkurranse gjennomføres gjennom konkurranse mellom alle 3 valgte leverandører på rammeavtalen.
Oppdragsgivere (bestillende virksomheter) med særlige behov for mobiltelefoner og nettbrett, tilhørende utstyr og tilhørende tjenester, og som ønsker forutsigbarhet i leveranser, kan gjennomføre en mini-konkurranse mellom alle leverandører, for alt kjøp av produkter for en periode på inntil 12 måneder ad gangen. Dette kan for eksempel være oppdragsgivere som ønsker å standardisere spesielle modeller og tilhørende utstyr som ikke inngår blant standardmodellene. En rekke oppdragsgivere vil også ha behov for å kjøpe mobiltelefoner og nettbrett levert med tjenester som betinger leveranse fra samme leverandør.
Oppdragsgiver er selv ansvarlig for gjennomføring av avrop/mini-konkurranser og skal selv definere virksomhetens behov, se Bilag 4 punkt 2.2 og 2.3.
Tildelingskriterier i mini-konkurransene
Oppdragsgiverne kan velge innenfor følgende tildelingskriterier i mini-konkurransene:
- Pris, herunder:
- Samlet pris på produkter
- Samlet pris på tjenester
- Kvalitet, herunder:
- Service og garanti
- Bestilling og leveringstider
- Avhending
- Opsjon tilleggsutstyr og/eller tilleggstjenester
Vekting av tildelingskriterier i mini-konkurranser bestemmes av bestillende virksomhet.
Alle leverandører skal inviteres til konkurransen, og det skal gis en svarfrist på minimum 10 dager for å inngi tilbud.
Kontakt leverandørene
Kontaktpersoner hos leverandørene er som følger:
- Techstep Norway AS: Oddmund Gustavsen, oddmund.gustavsen@techstep.no
- Dustin Norway AS: Jan Helge Aker, JanHelge.Aker@dustin.no
- Atea AS: Christine Helena Hilsen, Christine.hilsen@atea.no
Samarbeidsområde i MS Teams
Den enkelte virksomhet må utnevne en lokal avtaleforvalter for denne fellesavtalen. Den lokale avtaleforvalteren vil være avtaleansvarlig og koordinator både ovenfor leverandøren, Statens innkjøpssenter og virksomhetens egne bestillere. Det er viktig at Statens innkjøpssenter informeres dersom det skjer endringer av lokal avtaleforvalter eller evt. dennes kontaktinformasjon.
Lokal avtaleforvalter har tilgang til samarbeidsområde for fellesavtalen i Microsoft Teams. I Teams finner lokal avtaleforvalter avtaledokumenter og annen informasjon om avtalen. I Teams kan lokal avtaleforvalter rapportere eventuelle avvik (se på avviksskjema), stille spørsmål og chatte med Statens innkjøpssenter og andre avtaleforvaltere.
For å få tilgang til teamet og for andre henvendelser kring avtalen, vennligst kontakt oss på IKT-avtaler@dfo.no
Se hvordan du får gjestetilgang til Teams
Avtaleansvarlig
Ken Patrick
E-post: IKT-avtaler@dfo.no
Mob: +47 952 66 627