Avklare behov og forberede konkurransen - konsulenttjenester

Det er viktig at du gjør en behovsvurdering som bidrar til at bestillingen dekker det du faktisk har behov for. Flere leverandører har uttrykt at det ofte er utfordrende å få god kunnskap om oppdragsgivers behov ved kjøp av konsulenttjenester.

Momenter som kan inngå i en behovsvurdering kan være om konsulentkjøpet skal:

  • løse en konkret oppgave
  • sikre utvikling i organisasjonen
  • etablere kunnskap i organisasjonen
  • overføre læring til organisasjonen
  • effektivisere
  • sikre besparelser
  • skape kreativitet eller innovasjon

Lag et beslutningsnotat som angir formålet med konsulentkjøpet, og hvilken effekt du forventer av konsulentarbeidet. Beslutningsnotatet bør også inneholde en vurdering av om behovet kan dekkes ved bruk av interne ressurser, og hvilken merverdi som eventuelt foreligger ved kjøp av konsulenttjenester.

Mer innhold om Avklare behov og forberede konkurransen - konsulenttjenester

Oppdatert: 12. desember 2022

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.