Innkjøpsledernettverket

Innkjøpsledernettverket er en arena der offentlige innkjøpsledere kan dele erfaringer og styrke sin kunnskap om hva det vil si å være leder innen innkjøpsfaget.

Publisert: 30. Jan 2019, Sist endret: 28. Mar 2019

Innkjøpsledere i offentlig sektor har ofte sammenfallende behov og utfordringer. De har meldt behov for en felles møteplass for å utveksle erfaringer på ulike områder. 

Nedenfor finner du eksempel på aktuelle temaer, oversikt over fremtidige møter og presentasjoner fra tidligere møter.

Aktuelle temaer

  • strategisk ledelse av offentlige anskaffelser
  • effektivisering og gevinstrealisering
  • ledelse, endringsledelse og prosjektledelse
  • kommunikasjon
  • styring og kontraktsoppfølging

Innkjøpsledernettverket møtes 2–4 ganger i året.

Planlagte møter i 2019

Mer detaljert beskrivelse av møtene finner du på Difis kurssider for påmelding. Følg lenkene nedenfor.

7. juni: Kan digitalisering gjøre det lettere å koordinere innkjøp på tvers i virksomheten og hva innebærer det for deg som innkjøpsleder? Meld deg på her!

13. september: Hva betyr kontraktsoppfølgingen for ulike ledernivåer i virksomheten? Meld deg på her!

5. desember: Styring og forbedring. Hva har vi lært i året som har gått? Hvorfor lykkes noen med å utarbeide strategier og måle resultater, mens andre spises opp av hverdagen og ikke får tid til utviklingsoppgaver på innkjøpsområdet? Skyldes det for lite ressurser, eller er det manglende strategisk fokus i virksomheten? Meld deg på her!

Presentasjoner fra tidligere møter

Deldette

Hjelp oss å bli bedre

Fant du det du lette etter?

Tilbakemeldinger blir ikke besvart. Gå til siden med kontaktinformasjon hvis du trenger hjelp.

Hjelp oss å bli bedre